زبان ايتاليايي

به راحتي زبان بياموزيد .

زبان ايتاليايي

۱۷ بازديد

زبان ايتاليايي

زبان ايتاليايي زبان مادري تعداد از جمعيت مردم جهان (حدود ۷۰ ميليون نفر) مي باشد. با توجه به اينكه كشور ايتاليا و ديگر كشورهاي ايتاليايي زبان (سوييس، واتيكان و بخشي از كرواسي)، پذيراي تعداد زيادي مهاجر، توريست و نيروي متخصص هستند، پس يادگيري زبان ايتاليايي يك ضرورت براي اين قشر عظيم مي باشد.

حروف صدا دار در زبان ايتاليايي

در زبان ايتاليايي حروف صدا دار شامل a,e,i,u,o هستند و ساير حروف بي صدا مي باشند . در برخي كلمات زبان ايتاليايي امكان دارد دو حرف بي صدا و يا دو حرف صدا دار در كنار هم بياييند .

ساختار زبان ايتاليايي

معمولآ به نه پاره‌گفتار (بخش دستوري) يعني فعل، اسم، حرف تعريف، صفت، ضمير، قيد، حرف اضافه، حرف ربط و علائم تقسيم مي‌گردد، كه تنها به شرح بخش‌هاي فعل، اسم و حرف تعريف به شرح ذيل بسنده مي‌كنيم:

ساختار فعل در زبان ايتاليايي

به اين شكل است كه كليه افعال در زبان ايتاليايي به سه دسته ARE- IRE - ERE تقسيم مي‌شوند كه هر دسته در هر زمان با فرمول خاص زماني و دسته‌اي خود صرف مي‌شود و اين فرمول نسبتاً ساده به كاربر اين امكان را مي‌دهد كه دسته و زمان فعل را به آساني تشخيص دهد.

ساختار اسم در زبان ايتاليايي

در بخش اسم تمامي نام‌هاي ايتاليايي به يكي از حروف: O-I-A-E ختم مي‌شوند كه عموماً، نام‌هاي ختم شده به O مفرد مذكر، نام‌هاي ختم شده به A مفرد مؤنث، بيشتر نام‌هاي ختم شده به I جمع مذكر و اكثر نام‌هاي ختم شده به E جمع مؤنث مي‌باشند.

حرف تعريف در زبان ايتاليايي

به شش بخش: Il -I -La- Le- Lo- Gli تقسيم مي‌شود كه اساسآ بر حسب تعداد، جنس و حرف اول كلمه‌اي كه بعداز آن مي‌آيد تغيير مي‌كند، بنابراين حرف تعريف معين در ايتاليايي IL قبل از نام‌هاي مفرد مذكري كه باحروف بي صدا (بجز s ناخالص و z كه باحرف تعريف Lo درمفرد و با gli در جمع نشان داده مي‌شوند) قرار مي‌گيرد و صورت جمع آن I مي‌باشد.

شكل مؤنث حرف تعريف در زبان ايتاليايي به پيچيدگي مذكر آن نيست و تنها براي مفرد يك شكل وجود دارد و آن La مي‌باشد كه قبل از كلماتي كه باحروف باصدا شروع مي‌شوند به شكل 'L درميايد، در جمع هم تنهايك شكل دارد آنهم Le كه قبل از كلماتي كه با e شروع شوند بصورت 'L درميايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.