چرا و چگونه زبان انگليسي ياد بگيريم؟

۱۶ بازديد

زبان انگليسي

با يادگيري هر زبان شما وارد دنياي ديگري مي شود كه فرهنگ ، ادبيات ، داستان ها و علوم و فنون مردمان آن زبان را ياد مي گيريد . پس يادگيري زبان به معناي بهره بردن از سرزمين ديگري است . امروزه انسان ها در تلاشند تا زبان دومي را فرا گيرند . در بين زبان هاي دنيا زبان انگليسي از همه فراگيرتر است .

 

اهميت يادگيري زبان انگليسي در دنياي امروز : 

امروزه كامل ترين شكل انتقال مفاهيم ذهني به شيوه ساده از طريق ارتباط زباني و نوشتاري است . هر چند در گذشته هاي دور مردم براي برقراري ارتباط از علائم و تصاوير و ... استفاده ميكردند اما در دنياي امروز اهميت برقراري ارتباط  و تعامل و همفكري كليه انسانها نقش بسيار مهمي در ارائه كيفيت بهتر براي زندگي ايفا مي نمايد .

از آنجا كه در ساليان گذشته به دلايل مختلف سياسي ، علمي ، اقتصادي و فرهنگي ، زبان انگليسي به عنوان زبان بين المللي تبديل به وسيله ارتباط مردماني از فرهنگها و مليت هاي متفاوت شده است. لذا اهميت يادگيري آن بر كسي پوشيده نيست .

امروزه، اگر فردي بخواهد در رشته پزشكي تحصيل كنيد يا مديري موفق باشد، دانستن زبان انگليسي يك ضرورت برايش به شمار مي آيد چرا كه در آن صورت مي تواند درتجربياتي كه ديگرمردم دنيا بدست آورده اند سهيم شود و در ارتباطي تنگاتنگ با آنان، دانش خود را به روز نگه دارد    .
علاوه بر آن طي ساليان اخير ،نياز بشر به داشتن زباني مشترك براي برقراري ارتباط و پيشبرد اهداف علمي-اجتماعي ، بيش از پيش احساس مي شود
    . بنابراين يادگيري زبان انگليسي كه به زبان ارتباط مردم دنيا بدل شده است دراولويت كاري محققان ، سياستمداران تاجران، دانش پژوهان و ... قرارمي گيرد    .
  

در حال حاضر انگليسي، زبان مادري بيش از 35۰ ميليون شهروند بريتانيايي، آمريكايي، كانادايي و استراليايي است. ميليونها نفر ديگر در سراسر جهان در حال ياد گيري اين زبان مي باشند تا بخشي از نيازهاي علمي-فرهنگي خود را در جوامع انساني رفع نمايند    .

به گفته بسياري از زبان شناسان، زبان يك مهارت است كه براي يادگيري آن بايد تمرين زيادي كرد. از آنجا كه فرايند يادگيري زبان بسيار كند عمل مي كند، اين تمرين بايد متناوب، مستمر و طولاني باشد در غيراين صورت اثر بخشي آن كم مي شود.

تناوب براي يادگيري زبان انگليسي به اين صورت است كه  ظرفيت و حجم محدودي از كتاب مورد نظر  را در فاصله هاي معين كه در مورد زبان انگليسي سه تا شش روز در هفته توصيه مي شود مورد مطالعه قرار داد. استمرار يعني تكرار اين مطالعه بدون تعطيلي. لذا براي يادگيري هر زباني نمي شود مدتي به مطالعه و تمرين پرداخت و سپس مدتي تمرين را كنار گذاشت . اين امر موجب اثرات نامطلوبي در فرآيند يادگيري مي گردد .

چگونه زبان انگليسي را فرا بگيريم :

قانون اول و مهمترين قانون : اول گوش كنيد

قانون دوم : يادگيري اصطلاحات (عبارات) و نه لغات

قانون سوم: از يادگيري گرامر انگليسي دست برداريد

 قانون چهارم : يادگيري آرام و عميق بهترين است

قانون پنجم : گرامر را در قالب يك نوشته ، متن يا داستان در زمان هاي مختلف حال ،آينده و گذشته ياد بگيريد.

قانون ششم : براي بهبود انگليسي بايد دروس و منابع انگليسي واقعي را هم مطالعه كنيد.

قانون هفتم : گوش كنيد و جواب دهيد نه اينكه فقط گوش دهيد و تكراركنيد .

همان طور كه اشاره شد فراگيري زبان انگليسي بسيار حائز اهميت است و انسان ها در سراسر دنيا براي اين منظور وقت صرف مي كنند . در اين عصر به دليل كمبود وقت مي توان از آموزش زبان آنلاين استفاده كرد . از ديگر روش ها تدريس خصوصي زبان است كه بسياري از موسسات اين امكانات را دارند .

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد