متدهاي تدريس زبان

به راحتي زبان بياموزيد .

متدهاي تدريس زبان

۱۸ بازديد

تدريس زبان

اين روزها بسياري از مردم به دنبال يادگيري زبان انگليسي هستند و با انگيزه‌هاي متفاوتي در كلاس‌هاي عمومي يا خصوصي آموزش زبان انگليسي   ثبت‌نام مي‌كنند. روش تدريس زبان انگليسي در همه‌ي كلاس‌ها يكسان نيست و بسته به محيط آموزشي و شرايط زبان‌آموزان از روش‌هاي مختلفي براي تدريس مهارت‌هاي زباني (صحبت كردن، گوش دادن، خواندن و نوشتن) استفاده مي‌شود. هر كدام از اين روش‌ها مزيت‌ها و معايب خاص خودشان را دارند و چنانچه متناسب با نياز زبان‌آموز انتخاب شوند، تأثيرگذارتر خواهند بود. در ادامه‌ با ما همراه باشيد تا با چند مورد از اين روش‌ها آشنا شويد و ياد بگيريد هر روش مناسب چه گروهي از افراد است.

. 1. روش تدريسِ ترجمه‌اي

روش ترجمه‌اي تا حدودي به روش دستوري شبيه است با اين تفاوت كه در اين روش، ساختار زبان انگليسي بر زبان مادري زبان‌آموز ارجحيت دارد. اِعمال اين روش فقط در صورتي امكان‌پذير است كه مدرس به زبان مادري زبان‌آموزان مسلط باشد و تمامي زبان‌آموزان شركت‌كننده در كلاس نيز به يك زبان صحبت كنند.

اين روش مناسب چه افرادي است؟

روش ترجمه‌اي بيشتر مناسب زبان‌آموزاني است كه زبان انگليسي را به دلايل آكادميك دنبال مي‌كنند و هدف‌شان صرفا علاقه يا نياز به صحبت كردن به زبان انگليسي نيست. در اين روش، مهارت‌هاي صحبت كردن، خواندن و نوشتن داراي اهميت يكساني هستند و تدريس قواعد دستوري و مفاهيم انتزاعي زبان انگليسي براي طبيعي‌تر شدن شيوه‌ي تدريس حذف نمي‌شود. زبان انگليسي در روش ترجمه‌اي مانند ساير دروس به شيوه‌ي آكادميك تدريس مي‌شود و براي افرادي كه به اين روش منضبط علاقه‌مند هستند، بسيار مناسب است.

2. روش تدريسِ فراگير

روشِ فراگير يكي از مناسب‌ترين راهكارهاي يادگيري زبان انگليسي به ويژه براي افراد بزرگ‌سال است كه مي‌توانند به منظور يادگيري زبان، به كشورهاي خارجي سفر كنند. براي اينكه زبان انگليسي را به اين روش ياد بگيريد، نيازي نيست در هيچ كلاسي ثبت‌نام كنيد، فقط كافي است از منابع مالي و ساير امكانات مورد نياز براي سفرهاي خارجي برخوردار باشيد.

اين روش مناسب چه افرادي است؟

همان‌طور كه پيشتر گفته شد، روش غوطه‌وري فقط مناسب زبان آموزاني است كه از امكانات كافي براي سفر به كشورهاي خارجي برخوردار باشند و بتوانند مدت قابل توجهي را در كشور مقصد اقامت كنند تا به خوبي به زبان آن كشور مسلط شوند.

تدريس خصوصي زبان و آموزش زبان آنلاين از جديدترين راه هاي تدريس زبان براي رسيدن به اين هدف است .

v       

متدهای آموزش زبان انگلیسی به شدت متنوع بوده و با توجه به نیازهای هر فرد ممکن است تغییر کند. یکی از متد های محبوب آموزش زبان انگلیسی، متد ترکیبی یا مختلط است که از ترکیب مکالمه، گرامر، خواندن و نوشتن بهره می‌برد. این متد سعی دارد همه مهارت‌های زبانی را به صورت همزمان تقویت کند تا زبان آموزان بتوانند زبان را به صورت جامع به دست آورند. این متد با استفاده از مواد آموزشی متنوع از جمله کتاب‌ها، فیلم‌ها، ویدئوهای آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی، تمرینات متنوع ارائه می‌دهد.

 

متد دیگری که در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، متد انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) است. این متد بر اساس نیازهای زبان‌آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، تدوین شده است. در این متد، تمرکز بر موضوعات عملی و مکالمات روزمره قرار دارد تا زبان آموزان بتوانند به راحتی در مواقع واقعی از زبان انگلیسی استفاده کنند. همچنین، تمرینات گرامری و لغت‌آموزی نیز در این متد وجود دارد اما با تأکید بیشتر بر کاربردهای عملی و روزمره.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد